Balas Sajak - Aku Melihat Islam

Tuesday, April 12, 2011

AKU MELIHAT ISLAM

Syed Ad'ha -


Aku melihat Islam
di dalam dirinya
walaupun berbeza agamanya
berakhlaq mulia sentiasa

Aku melihat Islam
di dalam dirinya
meskipun berlainan pandangan hidupnya
berhati mulia sepanjang masa

Aku melihat Islam
di dalam dirinya
sungguhpun berbeza sembahan-sembahannya
sentuhan kasih-sayang merangkumi semua

Aku melihat Islam
di dalam dirinya
walaupun tersasar fahaman ketuhanannya
keadilan dan kesaksamaan selalu ditegakkannya

Aku melihat Islam
di dalam dirinya
langsung menjadi persoalan untuk renungan bersama
siapakah yang memiliki Islam sebenarnya.


S.K CintaZeni -

Kembalikan Islam
kepada Islam

Islam Jati
tidak lahiri

Dizahiri

tak kira bangsa
tak kira bahasa
tak kira mana
pelosok dunia

Zahir Islam
dalam niat
dalam buat
mengikat niat

(perilaku saban waktu)

Zahir Islam
dalam kenal
dalam amal
memintal kenal

(peribadi Nabi sehari)

Islam Jati
tidak lahiri

Dizahiri


~ Hakcipta Karya Masing-Masing Penulis~

1 Pecinta LangitMalam:

  1. salam alaik akak s.k...

    nape akk ttp tutup fb ye :( rindunya pd akk

Post a Comment